Mis on sisuturundus? E-marketing – sisuturunduse tähendus. Sisuturundusest e. Copywritingust

Mis on sisuturundus?

Praktiline ja huvitav sisu peaks olema sinu turunduse nurgakivi. Kahjuks traditsiooniline turundus kaotab iga päev oma efektiivsust. Sina kui tulevikku vaatav turundaja tead, et turundus on nagu maraton, mida peab läbima nutikalt. Siin tuleb sulle appi sisuturundus, kuid mis see on?

Mis on sisuturundus?

Sisuturunduse tähenduse toob selgelt välja maailmas tuntud sisuturundusagentuur Content Marketing Institute.

„Sisuturundus on strateegiline turundusviis, mille fookuses on luua tõeliselt väärt, asjakohast ning järjepidevat sisu, eesmärgiga tuua sinu infovälja ja säilitada selgelt defineeritud sihtgruppi.

Siinjuures tuleb kogu protsessi vältel sihtgruppi suunata sujuvalt läbi hoolikalt planeeritud müügitunneli sulle kasumliku tegevuseni.“

Vaata, kuidas E-marketeer selgitab sisuturunduse tähendust

Sisuturunduse strateegia läbivaks jooneks peab olema:

  • aidata lahendada sihtgrupi probleeme;
  • teha sihtgrupi elu lihtsamaks ja paremaks.

Kui sa oled ainult müügi peal väljas, siis pikas plaanis hakkad hoopis oma sihtgruppi kaotama.

Kõik oma ala juhtivad turuliidrid kasutavad sisuturundust.

Iga sisuturundaja teab, et sisuturundus ja sisuloome nõuab kannatust ja aega enne kui saab hakata selle vilju maitsma.

Enamus väiksefirmasid vaatavad vaid nina ette

Paraku enamus väikefirmade omanikke ei pea sisuturundust vajalikuks või siis ei tegele sellega järjepidevalt. Üks peamisi põhjuseid on see, et sul on vaja igapäevaselt võidelda ellujäämisega.

Kui aga sa planeeriksid igas nädalas või kuus regulaarselt aega sisuloome peale kasvõi 3-4 tundi, siis see ongi just see, mis sind aitaks – luua usaldust ja tuua uusi kliente.

Suurtel firmadel on sisuturundus üks strateegia osa

Content Marketing Institute uuringu kohaselt kasutavad sisuturundust nii tuntud firmad nagu näiteks Cisco Systems, IBM, Apple, Microsoft, Samsung kui ka väiksemad firmad kuni ühemehefirmani välja.

Miks on nende jaoks siis sisustrateegia ja sisuloome nii olulised, miks nad seda kasutavad?

Vastus on, et see töötab.

Kes Eestis on sisuturundusega jäänud turundajatele silma?

Eiffel ja Best Marketing Eesti viisid koos läbi sisuturunduse uuringu, kus selgus, et need firmad, kes omasid dokumenteeritud sisustrateegiat hindasid sisuturundust efektiivseks.

Need, kes ei omanud dokumenteeritud sisustrateegiat, nende arvates pole sisuturundus olnud efektiivne.

Kui vaadata, mis firmad meie turundajatele on silma jäänud, siis peale suuri ettevõtteid nagu Telia, SEB, SwedBank tulevad nö mikroettevõtted nagu Lavii ja Boost Yourself. Nendest jäävad tahapoole mitmed suured firmad.

Sisuturundus on kasulik nii sulle kui sinu klientidele

Tegelikult on sisuturunduse kasutamiseks 3 konkreetset põhjust ja need on:

  1. aitab kasvatada sinu müüki;
  2. aitab hoida kokku kulusid;
  3. saad omale lojaalsemaid ja teadlikumaid kliente.

Kui sina oled valmis pingutama selleks, et anda kliendi jaoks endast parim, siis muutud sa ise paremaks, targemaks ja oskuslikumaks.

Kui sihtgrupp saab sinult väärt abi ilma rahata, siis muutub ka tema elu paremaks ning ta hakkab sind rohkem usaldama. Sina jääd talle meelde ja ta on nõus hiljem sinuga koostööd tegema.

Inimesed ostavad nendelt, keda teatakse ja kelle vastu on tekkinud usaldus.

Turundus ilma sisuturunduseta pole täna võimalik

Pole vahet, millist turundusviisi või e-turunduse taktikat sa kasutad, sisuturundus on iga taktika oluline osa.

Kvaliteetne sisu mängib rolli:

  • Sotsiaalmeedia turunduses – sisuturunduse strateegia tuleb luua enne sotsiaalmeedia turundusplaani.
  • SEO’s – Google eelistab kõrgematel positsioonidel näidata selliste veebilehtede sisu, mis pakuvad lugejale rohkem sisulist väärtust.
  • Tasulises reklaamis – Google Adwords vajab efektiivseks toimimiseks samuti head ning asjakohast sisu.
  • Inbound Marketing turundustaktikas – just sisu see, mis toob liiklust ja aitab koguda sihtgrupi kontakte.
  • PR ja suhtearenduses – seame esikohale kliendi probleemi lahendamise, mitte oma firma.
  • Sisu strateegias – see on iga sisuturundusplaani osa, ilma milleta pole võimalik viia läbi sisuturundust.

Mis  ei ole sisuturundus?

Selle asemel, et tuhandete firmade eeskujul levitada ühepoolset toote promo või teenuse kiidulaulu ehk sõna otseses mõttes spämmi, tuleks sul luua oma sihtgrupile tõeliselt kasulikku ja õpetlikku sisu.

Iga sisuturunduse artikkel ei ole sisuturundus

Toome näiteks selle kui toitlustusasutused panevad seljad kokku ja ostavad sisse ajakirjaniku poolt kokkukirjutatud ühisartikli, milles räägitakse, kus mingi söögikoht asub ja mis neil menüüs on.

See on puhas reklaam, mis on lisatud sisuturunduse rubriigi alla.

Tekib küsimus, et mida tähendab sisuturundus nende jaoks, kes aitavad viljeleda firmade toote või teenuse üsna otsekohest reklaami.

Kas antud juhul ikka saavad mõlemad pooled aru, mida tähendab sisuturundus?