You are here
Home > Sihitud Digitaalne Turundus > Digiturunduse Trend 2017

Digiturunduse Trend 2017

2015 oli digiturunduses suurepärane aasta. Digitaalne turundus on täna juba norm – nii kliendid, loovjuhid kui ka meediaagentuurid on mõistnud digikanalite tähtsust.

Mullune digikanalite edu ei seisne vaid selles, et pea igaüks veedab suurema osa ajast online’is ja on internetiga ühendatud kõikjal – nii kodus kui ka kontoris. Põhjuseks on sotsiaalvõrgustike ja nutitelefonide laialdane kasutuselevõtt.

Nutitelefonide võidukäik on muutnud digiturunduse normiks. Igal aastal kasvab Eestis nutitelefonide kasutuselevõtu osakaal 50% ning pea igaühel, kes on noorem kui 35, on täna taskus nutitelefon.

Kuid mis ootab meid 2017. aastal? Mida võiksid agentuurid, kliendid ja tarbijad alanud aastalt oodata?

1 – 360° video / Virtuaalne reaalsus (virtual reality)

2015. aastal kasvas hüppeliselt sotsiaalmeedia jaoks loodud lühivideode tootmise hulk. Tootmiseelarved vähenevad ja üha enam brände saab endale lubada videode loomist, mis oli varem vaid suure-eelarveliste kaubamärkide mängumaa. Sel aastal see trend jätkub, kuid lisandub uus formaat – 360° video. 360° videot filmitakse spetsiaalse kaamera või kaameratega, mis suudavad salvestada mitte vaid seda, mis on kaamera ees, vaid ka ümber kaamera. Videoid saab näidata nii spetsiaalsetes virtual reality seadmetes (nt Oculus Rift) või kanalites, mis neid toetavad. Youtube ja Facebook lubavad juba praegu üles laadida ja esitada 360° videoid. Nutitelefonide kasutajad saavad videot vaadata lihtsalt seadet liigutades.

Sisuturundusandmete analüüs (content data analysis)

Digikanalid on meediamaailma pea peale pööranud. Veebikanalite kiire areng on kaasa toonud tohutu andmete hulga, mistõttu peavad turundajad keskenduma hoopis uutele tulemusmõõdikutele (key performance indicators). Veebis on võimalik jälgida kasutajate käitumist ja klikke, mis võimaldavad meil saada vastuseid rohkematele küsimustele kui ainult “kes näeb minu reklaame?” või “millised reklaamid töötavad paremini?”. Sisuturunduse levikuga 2015. aastal on jälle tekkinud uusi erinevatest allikastest pärit mõõdikuid ja andmeid, mis muudavad aruannete koostamise senisest keerukamaks.

Kuigi tundub, et kõik on hakanud koguma kasutajate andmeid, püüavad vaid väga vähesed neist ka midagi sisukamat järeldada. 2016. aastal võib oodata turunduskampaaniaid, mis lähtuvad kogutud andmete analüüsi tulemustest, ja meediaagentuurid palkavad järjest enam andmete analüüsijaid. Võib-olla on turul ruumi isegi mõnele idufirmale, mis tegeleb reklaamiagentuuridele nii vajalike andmete analüüsiga.

Mobiilne SEO

SEO (search engine optimisation) oli turundajate lemmikväljend, kui kõik veebiotsingud toimusid vaid Google’i kaudu. Kuna enamik veebiliiklusest kolib järjest enam mobiili (nutitelefonidesse ja tahvelarvutitesse), siis ka suurem osa otsingutest tuleb kas rakenduste või mobiilse veebi kaudu. See aga tähendab, et tavalise Google’i otsingu asemel hakatakse eelistama virtuaalseid (artificial intelligence) assistente: Sirit (Apple’i seadmetes), Cortanat (Microsoft) või Google Now’d (Android).

Kuigi valdkond on alles uus ja arenev, tasuks sellele juba praegu tähelepanu pöörata – kuidas inimesed nutiseadmetes infot otsivad ning kuidas kasvatada klientide nähtavust neis kanalites. Võrreldes lauaarvutis tehtud Google’i otsinguga on mobiilis tehtud otsingu tulemused kohandatud mitte ainult vastavalt kasutaja profiilile, vaid ka tema ümbrusele (kellaaeg, asukoht, seadme tüüp jne). Mobiilne SEO on oma loomult tunduvalt keerulisem kui tavaline SEO, kuid selliste teenuste järele on (tulevikus) kindlasti suur nõudlus.

Top