Ettevõtluses Toote Loomine

Ettevõtluses Toote Loomine

Kui ettevõte registreeritud, siis pead hakkama sellega ka raha teenima. Selleks vajad sa ilmtingimata mingit toodet. Selleks tooteks võib sul olla kas mingi asi (kaup) või teenus. Eks see, mida sa teha tahad, oskad või saad, sõltub muidugi suuresti sinu äriideest.

Toote loomisel pead sa kindlasti seadma endale eesmärgiks luua väga hea toode. Head asjad müüvad alati. Kehvad asjad jäävad letile seisma ning neid müüakse hiljem kampaaniate korras hinnaga 1 eur/tk.

Kuidas luua toode? Toote loomisel on esmalt tähtis sinu idee ja võimalused. Neist oli juba eelpool juttu. Nüüd, kui sa hakkad juba mõtlema tootele, mida saaksid müüa, pead minema konkreetsemaks. Sinul ja igal teisel tarbijal on enne ostu sooritamist vaja selget pilti tootest, mida ta ostab. Seetõttu pead sa ka ise kujundama oma toote selliselt, et see oleks kõigile selgelt mõistetav, mõõdetav ja võrreldav. Seletan kohe pisut lahti, mida ma sellega silmas pean:

– Selgelt mõistetav toode. Kui sa näiteks otsustad pakkuda juuksuriteenuseid, siis sinu toode ongi juukselõikus. Oletame, et sina oled omakorda spetsialiseerunud meestelõikusele. Seega selleks, et tabada oma sihtgruppi ning mitte tekitada segadust, peaksidki oma toote formuleerima kui meestelõikus. Vastasel korral tekib asjatut segadust.

– Toote mõõdetavus. Igal tootel peab olema kindel mõõt. Kui sinu tooteks on kartulid, siis tõenäoliselt läheb keeruliseks nende müümine tükikaupa vaid pead müüma neid kilokaupa. Kui sa pakud konsultatsiooniteenuseid, siis tõenäoliselt on sinu toode mõõdetav tundides. Kui sa aga hakkad valmistama mööblit, siis on loogiline, kui iga toode on tükikaupa.

Kogu see mõõdetavuse värk on oluline seepärast, et klient tahab esiteks teada, kui palju ta mingit toodet saab osta. Nüüd, kui kliendil on kauba mõõtühik teada, siis huvitab teda ka selle mõõtühiku hind. Mõõt ja hind annavad kliendile võimaluse teha hinnavõrdlus konkureerivate toodetega ning siit sünnibki tihtilugu ostuotsus.

– Toote võrdlemine. See on teema, millest sa tõenäoliselt ei pääse. Kui sa midagi hüpergeniaalset välja ei mõtle (pean silmas toodet, mida turul veel pole olemas), siis pead alati arvestama sellega, et tarbija võrdleb sinu tooteid teiste sarnaste toodetega. Inimesed tahavad alati valida enda jaoks parima variandi. Siin ei mängi ilmtingimata rolli toote hind.

Väga palju räägitakse viimasel ajal sellest, kui palju sisaldavad toiduained igasugu E-aineid. Seetõttu on tootjad ka kohustatud pakendile märkima oma toote koostise. Teadlikum tarbija loebki hoolikalt pakendeid ning langetab oma valiku selle järgi, millise toote koostis talle rohkem meeldib. Tihtipeale on nö öko- või mahetoodang hoopiski kallim.

Kindel on see, et ükskõik millise tootega sa turule tuled, siis tarbija hakkab seda paratamatult võrdlema teiste analoogsete toodetega. Kui majanduslik seis kogu riigis on nõrk ning inimestel raha vähe, siis peamised ostuotsused langetatakse hinna põhjal. Seega – kui sul on parem hind, siis müüb su toode tõenäoliselt hästi.

Kui tarbijatel aga on raha rohkem, siis langetatakse ostuotsu juba kvaliteedi põhjal, seega pead rõhuma kõrgemale kvaliteedile.

Written by