Ettevõtlusvabadus? Mis see veel on? Edukas Toimimine Äris . Eric Edmeades.

ettevõtlusvabadus Eric Edmeades

„Ettevõtlusvabadus – sa võid tegeleda nauditava osaga ärist, aga su äri ei vaja sind enam edukaks toimimiseks.“ Eric Edmeades.

Me räägime tihti finantsvabadusest – töötad, säästad raha, investeerid oma säästud (kinnisvarasse, aktsiatesse jne) ja hiljem elad investeeringutelt teenitud passiivsest tulust. Algul pingutad ja hiljem naudid oma pingutuste vilju – sa ei pea enam töötama, et raha teenida. Raha töötab sinu eest, samal ajal kui sina peesitad rannaliival, reisid mööda maailma ringi või kasvatad kodus lapsi.

Ettevõtlusvabadus on sarnase loogikaga – mõtled välja hea äriidee, leiad kliendid ja töötajad, lood struktuuri ja süsteemid ning lõpuks töötab su ettevõte ilma sinuta ja toodab sulle raha. Algul pingutad ja hiljem naudid oma pingutuste vilju – sa ei pea enam töötama, et raha teenida.

Sellist ettevõtet, mis töötab edukalt ka ilma sinuta, on võimalik hiljem ka korraliku hinna eest müüa.

„Ettevõtte müümiseks pead sa ettevõtte panema tööle nii, et  ettevõte suudab sujuvalt toimida ja kasvada ilma sinuta. Nii, et sa tegelikult ei tahagi seda enam müüa.“ Eric Edmeades.

Ettevõtlusvabadusel on tegelikult kaks taset:

  • Sa tegeled nauditava osaga ärist, olgu see siis põhitegevus, juhtimine või müük – ja ülejäänud osa oled ära delegeerinud, aga sinu äri siiski vajab sinu tuntavat panust,
  • Sa võid tegeleda nauditava osaga ärist, aga sinu äri sind enam ei vaja, toimib edukalt ka ilma sinuta.

Osalesin märtsis Eric Edmeadese Business Freedom Experience koolitusel.

BFE eesmärgiks ongi aidata ettevõtjad ettevõtlusvabaduseni – sellisele, kus sinu ettevõte suudab toimida ja isegi kasvada ilma sinu igapäevase panuseta. Et sa saad minna kolmeks kuuks puhkusele ja tagasi tulles avastada, et su ettevõte on kenasti toiminud ja uusi kliente leidnud. Sa saad tegeleda selle osaga ettevõtlusest, mis sulle meeldib, aga sa ei pea seda igapäevaselt tegema.

Ehk – sul on võimalik olla nii edukas kui ka omada piisavalt vaba aega.

Selleks räägib Eric ettevõtluse erinevatest külgedest:

  • turundus – kuidas leida ja õppida tundma oma sihtgruppi; kuidas leida lugude jutustamise kaudu uusi kliente;
  • personal – kuidas leida, värvata, õpetada ja hoida parimaid töötajaid;
  • juhtimine – kuidas hallata riske; kuidas luua ettevõttes efektiivseid süsteeme; kuidas kasutada Kaizen loogikat pidevaks ettevõtte parendamiseks.

(Oluline teema, mis siin puudub, on finantspool. Kuidas oma tegevust numbritele tuginedes juhtida ja mõõta – kuidas püstitada mõõdetavaid eesmärke, kuidas mõõta eesmärkide poole liikumist, kuidas mõõta ja analüüsida tulemusi. Ega kõike korraga ei saagi ja viis päeva on niigi tihedalt infot ja tegevust täis. Mul seda teemat muidugi vaja ei ole, seda ma õpetan ise ja pakun teenusena.)

Mõned mõtted, mis esimesest kahest päevast on meelde jäänud:

  • Õpi, mõttega jagada teadmisi. Sellisel juhul oled märksa tähelepanelikum ja mõtled jooksvalt rohkem kaasa.
  • Hea ettevõtte loomiseks tuleb töötada ettevõtte juhtimisega, „peal“. Suurepärase ettevõtte loomiseks tuleb töötada endaga.
  • Videomäng – enne järgmist levelit on raske osa, väljakutse. Aga sa naudid seda, sest see võimaldab sul jõuda järgmisele levelile. Äris peaksid sa oma väljakutsetesse samamoodi suhtuma.
  • Omanik on tihti pudelikael. Tahaks kasvada (=müüa), aga oled niigi ülekoormatud. Seega alateadlikult ei taha. Võtmeküsimus – kuidas seda hallata? Suurem ettevõte peaks andma sulle rohkem vabadust, mitte vastupidi.
  • Tiimid peavad koosnema erinevatest inimestest, ära värba ainult enda sarnaseid.
    Kaheksa gruppi – ühtepidi ekstravert-introvert jaotus, teistpidi visionaar/praktik jaotus.
    Visionäärid, kuulsused, inimeste inimene, läbirääkijad, õige aja tabajad, väärtuse ja mustrite nägijad, võimendajad, süsteemide loojad. Iga inimene on ühes valdkonnas hea ja valdab ka naaberteemasid – aga ta vajab endale partnereid, kes on head teistes valdkondades.
    Näiteks, mina olen võimendaja – kuidas midagi teha, kuidas leida uusi võimalusi, parandada nõrku kohti; ma oskan ka mustreid näha ja süsteeme luua. Aga ma olen tõesti väga niru inimeste inimene ja läbirääkija. Kui ma otsiksin endale ühte äripartnerit, siis peaks see olema inimeste inimene, kui kahte äripartnerit siis võiksid need olla visionäär ja läbirääkija, kui kolme – siis võiksid need olla visionäär, inimeste inimene ja õige aja tabaja.
  • Kui kardad müüa, kardad seda lähemat 5 minutit, kui on risk, et sulle ära öeldakse.
    Mõtle pigem paar kuud tulevikku, kui klient on juba sinu tootest kasu saanud vs valu, mis tal on kui ta sinu toodet ei tarbi. Ära ole isekas – sinu tunded ei ole tähtsamad kui sinu kliendi tulemus.
  • 3% inimestest on alati aktiivselt ostu sooritamas – kõik pööravad tähelepanu just neile, neil on palju pakkumisi ja saavad valida. 7% on huvitatud, nendega samuti tegeletakse.
    Tegele parem strateegiliselt 90% ülejäänutega  – kes ei ole huvitatud, ei ole teadlikudki teemast või on vastu. Loo neis teema vastu huvi ja siis on neile lihtne müüa. Just nendest, kes on algul vastu, võivad saada sinu suurimad fännid. Converdid on alati kõige aktiivsemad.

Copyright Pilvebüroo. Photo Pexels

www.pilvebyroo.ee

Written by